twitter twitter

Ingebrekestelling van de cultuurraad. ( - 11/09/2012)

Vandaag ontvingen wij een kopie van de ingebrekestelling van de Cultuurraad Oostende gericht aan het stadsbestuur. Het is hallucinant om vast te stellen dat hardwerkende vrijwilligers die het cultuurbeleid van Oostende ter harte nemen straal genegeerd worden door deze meerderheid en hun adviezen steevast verticaal geklasseerd zien.

Dit illustreert nog maar eens de arrogantie en het gebrek aan respect van de huidige SP.a, CD&V, Open VLD meerderheid. We kunnen het misschien zelfs niet kwalijk nemen aan het schepencollege, ze hebben immers zelf niets te zeggen, want enkel dictator Johan Vande Lanotte neemt de beslissingen. (dixit Schepenen Veulemans, Bronders en Mirior in “ De keizer van Oostende”)

Ignace Vandewalle: “ Lijst Dedecker wil alle adviesorganen te Oostende opwaarderen en pleit ervoor om via interactieve samenwerking met de stedelijke administratie te evolueren van adviesorganen naar beleidsvoorbereidende inspraakorganen.”

Niemand kan en mag van de bevolking engagement verwachten wanneer daar tegenover geen daadwerkelijk inspraak staat. Vertrekkend van het bekende citaat “No taxation without representation “ zeggen wij “ Geen inzet zonder echte inspraak “.

Ignace Vandewalle

<< Terug naar alle perberichten